Sínre kerülhet a hidrogénhajtás, vizet csöpögtető mozdonyok jönnek

A hidrogén alapú, üzemanyagcellás megoldások nem kerültek be az autógyártás fősodrába, hiába terjednek egyre gyorsabban az elektromos típusok.

De a technológiának sokkal inkább fekvő vasúti közlekedésben még lehet egy esélye a szélesebb körű alkalmazásnak.

A francia Alstrom már sínre is állította az első hidrogéncellás szerelvényét. A Coraldia iLint 300 utast gyomrában tudva egész tisztes 140 km/órás sebességgel képes megtenni 700 kilométert.

A tetőn elhelyezett, kocsinként kilencvennégy kilogramm hidrogént tároló tartályokat, üzemanyagcellákat a Hydrogenics biztosította, miután az Alstom a saját technológia fejlesztése helyett inkább egy tapasztalt specialista felkeresése mellett döntött.

Az Alstom várakozásai szerint az üzemelési költségek hasonlóak lesznek a hagyományos dízelekéhez; a LINT-ek ökológiai lábnyoma a hidrogén előállításának mikéntjétől függ majd.

Az első járművek Németországban, Észak-Rajna–Vesztfália szövetségi tartományban állnának forgalomba. A francia gyártó eddig négy tartománnyal, összesen hatvan szerelvényről írt alá szándéknyilatkozatot, 2017 végéig pedig további negyven-hatvan motorvonat megrendelését remélik.

(iho.hu)

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.