A BMW egy kicsit újra feltalálta a biciklit

A BMW-nél álmodta meg valaki a spéci hajtást és felfüggesztést, amit a Heisenberg XF1 nevű biciklibe beépítve kerül először forgalomba. A középagyba épített motorral és a középső valamint a hátsó tengely távolságát fixen tartó komplikált himbarendszer szükségtelenné teszi a láncfeszítőgörgő alkalmazását. Mondjuk láncfeszítő amúgy sem kellene erre a bringára, mert fogasszíjas hajtású, szóval ez esetben a szíjfeszítőt és annak ellenállását, veszteségeit spórolták meg ezzel a pihent megoldással.

Mi a furcsa a képen? A helyes válasz: minden

A szabadalmaztatott szerkezet szinte teljesen karbantartás-mentessé teszi a biciklit, sem a láncot, sem a feszítőszerkezet görgőit nem kell kenni, hiszen ilyenek nincsenek. A bicikli hátsó rugóútja 15 centi, ami - ez is a konstrukció előnye - mindenkor valóban a rugózást szolgálja. Egy klasszikus hátsó felfüggesztéses váznál erős gyorsításnál - amit az E-bike-ok villanymotorja tesz lehetővé, ugye - a hátsó rugóstag "összeül" egy kicsit, de itt nem.

Két mérnök kollégával fejtegettük pár percig, hogy mi hova lehet bekötve, de még nem egészen értjük

Az HNF Heisenberg XF1 végsebessége elektromos hajtással 45 km/h, a 14 fokozatú Rohloff márkájú agyváltóval szerelt 25 kilós elektromos kerékpár ára a német bicikli-magazinok szerint 8000 euró körül várható.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.