Pokoli gyors töltővel rukkolt elő a Tesla

Lenyűgöző, mert már itt tart a villanyautózás meghatározó márkája, és félelmetes, mert mutatja, hogy milyen pokoli energiaigénye van azoknak a típusoknak, amelyek ki tudják szolgálni egy átlag autós átlag igényeit.

Négyezer ilyen töltőoszlop (egy oszlopon két kábel található) elvinné Paks teljes 2000 MW teljesítményét. 

Pár napja mutatták be a Supercharger töltők harmadik generációját, amelyek 250 kW csúcsteljesítményű töltési képességgel rendelkeznek, még akkor is, ha egyszerre két autó szívja ugyanazt az oszlopot. 

Már a 250 kW is sokat elmond, de a töltési idő/megtehető hatótáv a konyhanyelv, amit mindannyian megértünk. Nyilván iszonyat pontatlan értékről van szó, mert egy villanyautó hatótávja ezernyi tényezőtől függ, de ideális körülmények között  a Model 3 Long Range az új töltővel 5 perc alatt 120 km megtételéhez elég villanyt pumpál az akkupakkba. 

Egy óráig a Tesla Supercharger V3 kábelén lógva dízeleket megszégyenítő hatótávot biztosító árammennyiség vételezhető, az ígéretek szerint 1600 kilométerre elegendő. Már csak autó és akku kell mellé, de valószínűleg erre sem kell sokat várni.

A Tesla természetesen most is előrefutott a jövőbe, és a hírverést gyakorlatilag még nem létező terméke körül csapa. A töltők még csak teszt üzemmódban futnak áprilisig, és nincs egy gyári Tesla sem, ami ki tudná használni az újítást. 

Mindhez szükséges egy szoftverfrissítés, ami először a Model 3-hoz érkezik, ezt követik sorban a régebbi típusok, de az előző generációs akkucellával szerelt darabok (Model S, X) nem tudják majd kihasználni a 250 kW-os csúcsot. Ez jelenleg a Model 3 kiváltsága marad, de csak addig, amíg le nem leplezik a Tesla új szabadidőautóját a Y-t.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.