Már a Facebookon is menő környezettudatosnak lenni

A Tibik uralják a magyar Facebookot, az egyik kocsmaviccekkel, a másik kocsmán kívüli poénokkal, de úgy tűnik van élet a Tibit atya-Kasza Tibi duón túl is.

Feltörekvőben a környezettudatosság

Egy átlagos magyar Facebook felhasználó 2019. január 20-án egy tökéletesen érdektelennek tűnő esti bevásárlásáról töltött fel fotót. Mégis elszabadult a lájkcunami, és a megosztáshullám. 


A bejegyzés jelenleg 3500 megosztásnál, és körülbelül ugyanennyi "tetszikelésnél" tart, ami jól mutatja, hogy alakulóban egy népi undor a műanyag zacsikkal szemben. 

Egyre többen néznek alternatív megoldások után, megfigyelhető az úgynevezett zsák, vagy szütyő nevű eszközök terjedése. Jelszavuk az újrahasználhatóság, előnyük nem igényel magyarázatot. 

Mégis tömeges elterjedésükhöz több kell a szimpatizáló lájkoknál, és az komor képet fest, hogy a stílusra üzleti modellt építő budaörsi, csomagolásmentes üzlet egy évig üzemelt csupán, és a bevásárlóközpontoknál sincs őrült sorban állás a kimért termékekért. 

Bár lehet korai volt a budaörsi bolt, 2015 óta sok minden változott. Budapesten három csomagolásmentes üzlet nyílt, a harmadik pont pár napja. Kérdés, hogy meddig maradnak nyitva.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.