43 millió súlyosan környezetszennyező dízeljármű van az EU-ban

A súlyosan környezetszennyező dízeljárművek száma csak tavaly óta 5 millióval, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos visszaélések ügyében még 2015-ben kirobbant botrány óta pedig 14 millióval nőtt az EU-ban.

Számuk most Franciaországban a legmagasabb, nagyjából 8,7 millió, amit Németország követ 8,2 millióval, az Egyesült Királyság 7,3 millióval, valamint Olaszország 5,3 millióval. Mint írták, ezen autók egy jelentős része végül Kelet-Európában vagy Afrikában köt ki.

Eddig vakok voltak, de már rájöttek hogy...

Körülbelül kilencszer több nitrogén-oxidot bocsátanak ki a határértéknél valós vezetési körülmények között még azok a dízelautók is, amelyek átmentek a nem laboratóriumi, hanem használat közbeni méréseken alapuló új uniós teszteken.

Az ilyen jelentésekkel csak az a baj, hogy fekete-fehéren látják az adott helyzetet. A dízeleket pokoli gyilkosnak beállító tanulmányt a Transport&Environment (T&E - Közlekedés és Környezet) nevű nemzetközi civil szervezetnek köszönhetjük, akik a következőképp összegezték a helyzetet.

"A belsőégésű motorok nem nevezhetők tisztának és a belátható jövőben továbbra is nagymértékben szennyezni fogják a környezetet, valamint az autógyártók mindig újabb és újabb módszereket fognak kitalálni a tesztek megkerülésére, az egyetlen járható utat ezért az elektromos, zéró kibocsátású járművek jelentik." 

Az üzenet tehát csak ennyi: valamiért eddig elkerülte a figyelmünket de a dízel az ördög masinája, a villanyautó viszont patyolat tiszta megváltó.Azért ennél árnyaltabb a kép a villanyautókkal kapcsolatban, és a jó öreg, megújuló módszerekkel is előállítható CNG mint átmeneti megoldás sem kerül képbe, de a hidrogén jövőbeni alkalmazása is nyitott kérdés jelenleg. 

A Volkswagen-féle dízelbotrány mintegy 11 millió gépjárművet érintett, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. (via MTI)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.