Izland első számú közúti közlekedési útvonala annyira első számú, hogy még a neve is az. Ez a Route 1 autópálya, amely 1300 kilométer hosszan fut körbe a sziget partvidékén. Izland első számú energiaforrása pedig ma már nem fosszilis energia, mert az ország az energiafüggőség és a károsanyag-emisszió csökkentése érdekében mára 80%-ban nem-fosszilis energiára, főként víz- és geotermikus energiára állt át.
Hogy a maradék 20% energiát is kiválthassa, Izland most a közlekedés átalakítására koncentrál. Államilag finanszírozott ösztönző programmal próbálják növelni az elektromos autók arányát a forgalomban; a folyamat lassú, de erőteljes: a 2014-ben regisztrált 90-ről mára több mint 6000-re nőtt a villanyautók száma.
Az e-autók
elterjedését támogatandó mostanra több mint 20 ABB gyártmányú villámtöltő állomást
telepítettek a Route 1
mentén. Ezzel a sűrűséggel már az is megoldható, hogy egy olcsóbb, kis akku-kapacitású, DC-gyorstöltésre alkalmas elektromos autó is körbe tudja járni a szigetet úgy, hogy ne kelljen közben óránként fél napokat tölteni, hanem elég legyen kb. 100 kilométerenként negyedórát-húsz percet a gyorstöltő-csatlakozón lógnia.
A sűrű töltőhálózat azért is fontos a szigetországban, mert a szélsőséges időjárási viszonyok között az autóakkuk kapacitása alacsonyabb, mint az Európában tavasztól őszig jellemző klímán. A kemény mínuszokban is bármikor (legalábbis -35 fokig garantáltan) használható töltők pedig kellenek ahhoz, hogy Izland a közlekedés olajmentessé tételével megvalósíthassa ambiciózus célját, a 100%-os energetikai fenntarthatóságot.