Elnézést a hatásvadász címért: szóval az történt, hogy a dél-amerikai üzemanyag-piacon igen elterjedt etanollal is működő Priust fejlesztett a Toyota. A méretéhez, komfortjához, teljesítményéhez képest eleve nagyon takarékos hibridautó így már rögtön CO2-semlegessé is válik, hiszen nem bányászott kőolajból készült nem megújuló üzemanyagot, hanem a szántókon termett kukoricából, miegyébből készült alkoholt éget el belsőégésű motorjában. Az etanol-üzemű Prius egyelőre prototípusként teszteli a Toyota brazil leányvállalata.
Brazília az 1970-es években, kormányzati és gazdasági kezdeményezésre indult be a cukornád alapú etanol üzemanyag gyártása. Az ország mára a világ első számú etanol-exportőre, az újautó-forgalmazásban pedig a flexi-fuel (benzin-etanol) üzemű járművek 50 százalékot meghaladó arányban részesednek a benzines gépkocsik eladásaiból.
A
kormányzati és oktatási intézmények, valamint a brazil cukornádszövetség
(UNICA) bevonásával megvalósult projekt a Toyota „Környezetvédelmi Kihívás
2050” programjának szerves részét képezi, és hozzájárul ahhoz, hogy a program
célkitűzéseivel összhangban a Toyota globális CO2-kibocsátása 2050-re
a 2010-es értékek egytizedére essen vissza. A program további céljai a járművek
szénsemlegességének egész élettartamukra vonatkozó megvalósítása, beleértve a
nyersanyagok előállítását és a gyártást, valamint hogy 2030-ra 5,5 millió
darabra növelje részben vagy teljesen elektromos üzemű járműveinek éves eladását.