Nesze neked Tesla, a kukából is lehet menő villanyautót építeni!

Már az elején lelövöm a poént, Ericnek nem volt nehéz dolga. Az építésbe nem mezei halandóként vágott bele, hanem egy elektronikai hulladékot újrahasznosító cég fejeként.

Innen nézve BMW-je inkább figyelemfelkeltő marketingfogás, mint forradalmi tett, de előbbinek kiváló.

Az alapot egy BMW E39 adta 1997-ből, ami sorhatos blokk helyett villanymotort, és 18650-es laptopokból, elektromos autókból származó lítiumion akkumulátorokat kapott, összesen 130 kWh kapacitással.

Az 18650-es amúgy ismerős lehet mindenkinek, aki rendelt már bármit Kínából, ilyen ceruzaelemhez hasonló akkumulátorokat végtelen mennyiségben vehetünk mi is, ha tudjuk mire használni.

Eric tudta hova tegye a már hulladéknak számító energiatárolókat, és 3,5 millió forintért összedobott, Phoenix EV névre keresztelt géppel még a gyári konkurencia ellen is ki mert állni.

Három autóval mérték össze a hatótávot. Elsőként a Nissan Leaf adta fel 130 kilométer után, a Tesla Model S P90D 384 kilométert bírt, míg az újonnan bemutatott Chevrolet Bolt (ami hozzánk Opel Ampera-e néven kerül) már több mint 430 kilométert tett meg egy feltöltéssel, de ez sem volt elég a házilag épített BMW ellen.

A közös teszten a BMW-nek elszállt egy biztosítéka 544 kilométernél, amikor még 32 százalékos volt az akkuk töltöttsége, ezért a tulaj szerint nem lehetetlen 640 kilométert is megtenni egy töltéssel.

Hozzá kell tenni, hogy azért a BMW-t kibelezték, megszabadultak a hátsó ülésektől, műszerfalborítástól, ezzel ellensúlyozva a plusz tömegként megjelenő akkupakkot. Így is 1800 kilogramm körül van a Phoenix EV tömege. 

Az autóval sikerült még egy Guinness rekordot beállítani,  1,608.54 kilométert tettek meg egyetlen feltöltéssel, igaz tesztpályán, és nem valós körülmények között. 


Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.