Már az elején lelövöm a poént, Ericnek nem volt nehéz dolga. Az építésbe nem mezei halandóként vágott bele, hanem egy elektronikai hulladékot újrahasznosító cég fejeként.
Innen nézve BMW-je inkább figyelemfelkeltő marketingfogás, mint forradalmi tett, de előbbinek kiváló.
Az alapot egy BMW E39 adta 1997-ből, ami sorhatos blokk helyett villanymotort, és 18650-es laptopokból, elektromos autókból származó lítiumion akkumulátorokat kapott, összesen 130 kWh kapacitással.
Az 18650-es amúgy ismerős lehet mindenkinek, aki rendelt már bármit Kínából, ilyen ceruzaelemhez hasonló akkumulátorokat végtelen mennyiségben vehetünk mi is, ha tudjuk mire használni.
Eric tudta hova tegye a már hulladéknak számító energiatárolókat, és 3,5 millió forintért összedobott, Phoenix EV névre keresztelt géppel még a gyári konkurencia ellen is ki mert állni.
Három autóval mérték össze a hatótávot. Elsőként a Nissan Leaf adta fel 130 kilométer után, a Tesla Model S P90D 384 kilométert bírt, míg az újonnan bemutatott Chevrolet Bolt (ami hozzánk Opel Ampera-e néven kerül) már több mint 430 kilométert tett meg egy feltöltéssel, de ez sem volt elég a házilag épített BMW ellen.
A közös teszten a BMW-nek elszállt egy biztosítéka 544 kilométernél, amikor még 32 százalékos volt az akkuk töltöttsége, ezért a tulaj szerint nem lehetetlen 640 kilométert is megtenni egy töltéssel.
Hozzá kell tenni, hogy azért a BMW-t kibelezték, megszabadultak a hátsó ülésektől, műszerfalborítástól, ezzel ellensúlyozva a plusz tömegként megjelenő akkupakkot. Így is 1800 kilogramm körül van a Phoenix EV tömege.
Az autóval sikerült még egy Guinness rekordot beállítani, 1,608.54 kilométert tettek meg egyetlen feltöltéssel, igaz tesztpályán, és nem valós körülmények között.