Henrik Fisker, a Fisker Karmák atyja tavaly újraindította az elektromos autós startupját. A vállalat olyan szilárdtest aksin dolgozik, aminek energiasűrűsége két és félszerese a lítium-ionosénak, ezzel pedig 800 kilométeres hatótávot jósolnak, ráadásul ítéletnapig tartó töltés helyett pár perces konnektoron lógással.
"A szilárdtest akkumulátor szilárd állapotú elektródákat és elektrolitot tartalmaz, és hatalmas előnye a közismert lítiumos technológiával szemben, hogy sokkal nagyobb energiasűrűséget képes nyújtani" - villanyautosok.hu
De ebből még 2023 előtt nem lesz semmi, mivel a sorozatgyártáshoz teljesen új eljárásokra, személyzetre és infrastruktúrára lesz szükség. No meg rengeteg pénzre, és még így is lehet, hogy túl drága lesz a termék.
Mert úgye a hatótáv kérdése már megoldható, a Teslák példája mutatja, és a Fisker Karma is újabb modellekkel készül visszatérni, 2018 januárjában mutatják be a nagyközönségnek az EMotion nevű modellt, ennek gyártása 2019-ben indulhat be, hagyományos, lítium-ion-akkumulátorral, és körülbelül 640 kilométeres hatótávval. Csakhogy mindezt több, mint 30 millió forintos várható vételárért.