A japán ipar már most rátenyerelt az indiai elektromos autó-robbanásra. Mármint piaci robbanásra, na

A fejlődő országokban jó esély van arra, hogy a nép már nem 500-as Fiattal meg bogárhátú Volkswagennel, hanem elektromos autókkal éli meg a mobilizációs forradalmat. Ez amúgy a fejlett világnak is érdeke, mert ha, mondjuk, a másfél milliárd indiai autóba ül, és azt az autót olajpára hajtja, hirtelen nagyon rossz lesz nekünk is, minden szempontból.

De nekik is, és ezt tudják az érintett országok kormányai is. Ezért erőteljesen ösztönzik az elektromos mobilitás terjedését. Ami viszont remek üzleti lehetőség a fejlett országoknak, mármint azoknak, amelyek kormányzata és legnagyobb vállalkozói nem stadionépítésben meg a keményítőiparban látják a jövőt.

Ez a folyamat áll a hátterében annak a bejelentésnek, amit három japán iparvállalat tett: a Suzuki, a Toshiba és a Denso húszmilliárd jenes, kb. 500 milliárd forintos beruházással közös lítium-ion akkumulátor-gyárat épít Indiában, az elektromos autóipar igényeinek kiszolgálására. 

Indiában egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezet védelmére, az autókra vonatkozóan új CO2-kibocsátási szabványok bevezetését tervezik. Az indiai gépjárműpiacon a kompakt modellek keresettek a leginkább, ezért szükség van az ilyen típusú, megfizethető modellekhez használható fenntartható technológiák bevezetésére. A három vállalat közös akkumulátorgyártó vállalkozása megfelelő mennyiségben biztosítja majd a lítium-ion akkumulátorokat a fenntartható autók használatát előtérbe helyező törekvésekkel összhangban, valamint hozzájárul az indiai kormány „Make in India” („Gyártsunk Indiában!”) kezdeményezéséhez is.

A közös vállalkozás már 2017-ben megalakul, a gyártás a lehető leghamarabb elindul. A közös vállalkozás törzstőkéje kétmilliárd jen, ebből a SUZUKI 50%, a TOSHIBA 40% és a DENSO 10% üzletrésszel rendelkezik,  a teljes tőkeberuházás értékét ennek tízszeresére tervezik.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.