Kína központilag rápörög a villanyautózásra

Az állami támogatásoknak köszönhetően jelentősen emelkedett az elektromos járművek értékesítése Kínában, bár tavaly még így is kevesebb mint 2 százaléka volt elektromos az összesen értékesített 28 millió járműnek.  

Tehát lassan halad az átállás, és állami pénzégetés helyett inkább magát az autóipart próbálják noszogatni pár iránymutató rendelkezéssel. 

Kreditrendszer a gyártóknak

Egy készülőben lévő törvénytervezet szerint a gyártóknak egy meghatározott kreditrendszer alapján 2020-ig fokozatosan növelniük kell majd az elektromos járművek részarányát eladásaikban: a kreditrendszerbe az elektromos járműveket hatótávolságuk és a hajtásláncuk alapján sorolják majd be.

A törvénytervezet szerint az autógyártóknak jövőre eladásaik nyolc százaléka, 2019-ben tíz százaléka, 2020-ra pedig 12 százaléka után kell majd elektromos járművek után kapott kreditet felmutatniuk.  

A Kínai Autógyártók Szövetsége szerint az idén előreláthatólag öt százalékkal bővül majd a világ legnagyobb autópiaca. Az autóipari vállalatok ezért - miközben az Egyesült Államokban nem nagyon erőltetik az elektromos autók gyártását -, Kínában a piac mérete és a szabályozások miatt hajlandóak többet áldozni új elektromos és hibrid járművek fejlesztésére.  

Dízelbotrány után Kínában zöldül a Volkswagen

A  Volkswagen 13 új elektromos modell bemutatását tervezi 2020-ig, majd újabb 10 elektromos járművet dob piacra 2020 és 2025 között. A tervezett új modelleken kívül a Volkswagen, a kínai Anhui Jianghuai Automobile Grouppal közös vállalatot alapítva, egyéb elektromos modellek bemutatását is tervezi.

Sőt a Toyota is bejelentette, hogy jövőre megkezdi a hibrid modellek gyártását Kínában, bár a tisztán elektromos autók kínai piaci bevezetésére nem nevezett meg időpontot. (MTI)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.