Így csomagolják ki a hordozható dízel-napelem hibrid erőművet

Bányászati feltárások, expedíciók, hosszabb időre tervezett kitelepülések, vagyis átmenetileg az elektromos hálózattól távol letelepedő alkalmi emberi közösségek energia-ellátására készült ez a dízel (vagy gázmotoros) generátorok és napelemek együttes felhasználásával működő kiserőmű. A time-lapse videón látható, hogyan épül fel egy hét (170 munkaóra) alatt az energiaszolgáltató állomás, amit aztán, ha vége a küldetésnek, szabvány konténerekbe össze lehet csomagolni és szinte nyom nélkül hazavinni a helyszínről:

A SunShift (ez a világ első ipari, hordozható hibrid elektromos hálózatának, mikrogridjének neve) napenergia-moduljának csúcsteljesítménye 141 kW. Ha épp nem süt a nap, vagy borús az ég, kedves László, a kisegítő dízelgenerátorok szállnak be a termelésbe. Így az áramszolgáltatás mindig stabil, de az energiaköltség jóval kisebb annál, mintha csak a dízelgenerátorokat használnák.

A gázolajjal való spórolás másik előnye a világvégi küldetéseknél, hogy nem kell annyira szorosan megszervezni az üzemanyaggal való ellátást, elegendő kisebb készletet vinni a nehéz és szennyező dízelből, nem létfontosságú a folyamatos ellátás.

Az új mikrogrid-rendszert elsőként Ausztráliában, egy queenslandi építkezésen használták fel, mintegy 1000 km-re a legközelebbi elektromos csatlakozás lehetőségétől. A munka elvégeztével megint csak 170 munkaóra alatt elcsomagolták az egész hóbelevancot, ami azóta már - megint csak 170 óra telepítési munka után - vígan tolja a villanyt egy másik expedíciós munkahelyen a melósoknak.

Az erőmű irányítását a svájci ABB által fejlesztett Microgrid Plus System nevű rendszer intézi. A felhőalapú vezérlőrendszerrel stabil és folyamatosan optimalizált az energia-szolgáltatás.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.