Kicsivel több, mint egy éve mutatta be a NASA - akkor még egy kamionra szerelve - azt a 18 légcsavaros elektromos repülőgép-szárnyat, amihez már készül a repülőgép is. Charles Bolden, a NASA munkatársa egy washingtoni repülési konferencián jelentette be: a koncepcióból valóban prototípus lesz. Bolden szerint az új kisrepülő elektromos meghajtásával az első lépés a polgári repülés új korszakában. A gép kódneve X57 - az első X-repülő az X1-es volt, amely 1947-ben elsőként lépte át a hangsebességet.
Végül csak 14 maradt a 18 propellerből, de az alapkoncepció, a légcsavarokkal végigrakott egyenes felső szárny megmaradt. A szárny alá nem terveznek új gépet, az olasz Tecnam P2006T nevű kétmotoros kisgép törzsét veszik alapul a fejlesztéshez, értelemszerűen a motorok nélkül. Utazás közben csak a két külső, nagyobb légcsavar hajt, a 12 kisebb motor és kisebb propeller felszálláskor segít be, illetve leszálláskor segít manőverezni plusz tolóerejével.
Hogy mennyibe kerül(ne) egy szériaérett példány, arról még sejtéseink sincsenek, de A NASA becslése szerint az üzemeltetési költségek a benzines géphez képest mintegy 40%-kal alacsonyabbak lesznek az elektromos repülőnél. A nem repülő, de repterek környékén élő lakosság pedig csendes suhanása miatt fogja majd imádni a füstmentes kisgépeket.
Akinek az X57 név nem tetszik, Maxwell néven is emlegetheti a villanyröpcsit. A skót fizikus mindössze 48 évet élt, de ennyi idő elég volt neki ahhoz, hogy az elektromágnesesség leíró egyenlet-rendszerével és gázdinamika róla elnevezett törvényével örökre beírja magát a tudománytörténetbe. A NASA előtte tisztelgett, amikor a rideg alfanumerikus kód mellé a Maxwell becenevet is ráakasztotta az elektromos kisrepülőre.