Ha van Teslád és ráveszel tíz embert, hogy vegyen Teslát, kaphatsz egy Teslát

Elon Musk korábban is sikerrel alkalmazta az MLM értékesítési rendszerek trükkjét, miszerint megpróbálja rávenni már meglévő vevőit, hogy hozzanak számára új vevőket. A PayPal-ban is volt ilyen ösztönzés, a Solarcity nevű napelem-telepítő cég is fizet azon ügyfeleinek, akik új ügyfeleket hoznak, és most elektromos autókat gyártó vállalkozása, a Tesla is hasonló módszerrel próbálkozik.

Aki október 31-ig úgy rendel egy Teslát, hogy egy cimborájától kapott hivatkozáson, ún. referral linken keresztül lép be a Tesla weboldalára, 1000 dollár kedvezményt kap az árból. Hogy ezzel már az elején tisztában legyen a vevő, így jelentkezik be a márka konfigurátora a linkről érkezve:

Gratulálunk, Thomas hivatkozásával spóroltál 1000 dollárt!

ÉS mit kap a sikeres hittérítő, ha az új vevő olyan önző, hogy ezt az összeget nem akarja közösen elsörözni barátjával, akitől az URL-t kapta? Nos, a Tesla 1000 dollár értékű, a cégnél levásárolható kupont ad neki, amit a cég látogatóközpontjában lehet elkölteni, merchandise-olt cuccokat lehet érte venni vagy épp be lehet váltani egy új (esetleg másik) Tesla vásárlásánál.

Ha valaki olyan sikeresen evangelizál, hogy öt új Tesla számára is gazdát talál, kap egy ingyen Powerwall-t (a cég házi elektromos-energia tároló akkumulátora, ami lehetővé teszi napelemekkel akár a teljes leszakadást az elektromos hálózattól), valamint két jegyet az új akkukat gyártó Gigafactory jövő áprilisra tervezett nyitóünnepségére.

A fődíj pedig: az a tíz első teslás, aki 10-10 új teslást hoz a cégnek, kap egyet-egyet a cég új modelljéből, az X jelzéssel. Sőt, nem tíz, háromszor tíz megjutalmazandó villanyautó-misszionáriusról beszélünk, mert az amerikai, az ázsiai és az európai piacon külön-külön osztják majd ki a 10-10 Tesla X-et. (Egy norvég(!!!) teslás álítólag már be is fűzött tíz új vevőt, Musk twitteren biztosította arról, hogy ha mind a tíz kocsit át is vették, tényleg övé az egyik új X modell.)

A Tesla egyébként üzletileg vegyesen teljesít. Részvényeinek értéke ugyanis idén 9,3%-ot emelkedtek, a cég nemrég jelentette be, hogy leviszi éves értékesítési tervszámát 55 ezerről 50 ezer autóra. Az MLM-módszer sikere sem biztos, valószínűleg nem lesz túl hatásos egy-kétezer dollár ösztönzés egy 70-100 ezer dolláros autónál, de, mint Musk írta emailjében a Tesla-tulajdonosoknak(!), "megér egy próbát". Musk filozófiája szerint ha egy Tesla-tulaj vesz rá egy új ügyfelet a vásárlásra, a cég tulajdonképpen megspórol egy csomó marketingkommunikációs kiadást, amit akár oda is adhat az új vevőnek, illetve a sikerrel lelkesítő réginek.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.