Itt egy újabb cáfolhatatlan érv a villanyautók mellett

Az elmúlt öt évben 165 000 Nissan LEAF került forgalomba, ebből 35000 Európában talált gazdát. Összesítve kismillió kilométert tettek már meg, és bizonyították a villanyautó ellenzőknek, hogy az akkumulátorok nem vállnak használhatatlan téglákká két év alatt.

A hajtásláncot érintő meghibásodási ráta 0,01 százalék az európai LEAF állományban, ez pedig sokkal alacsonyabb érték, mint a dízel-benzines motorokkal szerelt típusok esetén.

Összehasonlításképpen a brit biztosítási specialista, a Warranty Direct felmérését hozta fel a Treehugger.com. 50 000 3-6 év közötti autó adatait elemezve kiderült, hogy 0,255 százalékban történt lerobbanás a motor meghibásodása miatt.

De nem kell fehér köpenyes tudósnak lenni, hogy lássuk mennyivel több hibaforrást jelent egy modern benzinmotor, változó szelepvezérléssel, érzékeny, nagy nyomású befecskendezési rendszerrel, turbófeltöltővel, ezernyi, a károsanyag kibocsájtást csökkentő mérnöki trükkel.

Az eredménynek örülő, hurrá optimista videó természetesen a Nissan műve. Kicsit erőltetett, de amíg nem kúszik a használható hatótáv a 250-300 kilométeres tartományba, addig ezzel kell beérnünk, ha a villanyautók pártján védjük egy késhegyre menő vitában.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.